Rapport från skatboet: #7

De små missarna är nu luddiga, tjocka och vingliga. I helgen hade vi lite besök och alla blev ju så klart förtrollade av de små dunbollarna. Mammakatt hade påpassligt burit in dem i vardagsrummet, så när jag kom hem i söndags låg det en prydlig stapel under soffbordet. Veyron hade slocknat på min ena toffel, vilket jag lyckades föreviga.

Idag har vi provat annan mat än blötmat för första gången, och föga förvånande var det matvraket Aygo som fortsatte att äta självmant. Alla dricker dock vatten sedan några dagar tillbaka, och Veyron lyckades stå på öronen på brickan under vattenskålen (som även den av någon outgrundlig anledning alltid är full med vatten...) och doppade ofrivilligt nosen, vilket framkallade de allra roligaste små nysningar.

//Elise


Titan & Veyron (Titan: -Hjälp, vad är det som kruper?)


Mjölk? (Sekunden efter att den här bilden är tagen springer den stora, modiga katten därifrån...)


Mamma vaktar


Aygo & Isetta


Aygo


Veyron


Isetta (Hur kom jag hit?!?)


Veyron (sover i Hannas knä)


Isetta (gör stor toalett i Hannas knä)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0