Rapport från skatboet: #12

Helgen har gått i pappersarbetets tecken. Jag har äntligen gjort slag i saken och skapat mig en "checklista-för-småtroll", vilket jag gått och tänkt på länge. Det är så lätt att bara gå omkring här hemma och mysa med småmissarna och vips borde man ha beställt foder, bokat vaccination eller skickat in registreringspapper. Men nu så!

Igår kväll räknade jag in alla katter - trodde jag - och stängde utgången till rastgården. Men när jag vände mig bort smet den lilla rymmarkatten ut som en oljad blixt, och lyckades därmed bli utelåst. Nåväl, ingen skada skedd, men jag har allt lite ont i hjärtat...åtminstone tillräckligt för att fjäska rejält för Lilla Skatan idag. Det påminner mig om den gången Titan lyckades hoppa ut genom ett fönster som blåste upp och spenderade natten med att fritt utforska trädgården. På morgonen behövde jag bara öppna altandörren och sedan kylskåpsdörren, vilket räckte för att han skulle komma ingalopperande i ett huj! (Bra hörsel och galen i rökt skinka är ett vinnande koncept)

Nu har stora klösmöbeln tillfälligt flyttat in i vardagsrummet för att vår soffa skall få lite "ensamtid". Små, vassa kattklor på små busiga troll skall inte vässas på soffor, utan på för ändamålet avsedd klösmöbel. Titan tar tillfället i akt och klättrar upp till klösens översta våning för att få lite lugn och ro (bäst att han njuter av det så länge det varar...). Det ser rätt kul ut, för han är ju så stor att både det ena och andra hänger utanför.

Trollen har hittat ett annat favvisställe där de kryper in och lägger sig och sover, vilket är under soffan. Det är bra märkligt hur platt en liten katt kan bli när den vill...

//Elise


Modellkullen - från höger: Veyron, Isetta, Aygo


Skavföttes!


Veyron & Isetta

Aygo & Morsan

Alla husets fyrbenta: Titan - överst, Dissy - i fönstret, Aygo - närmast vänster, Veyron - nedanför stegen längst till höger, Isetta - nedersta hyllan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0