Rapport från skatboet: #15

Sommarvärme! Puh, så varmt. Jag tillhör dem som inte gillar värme, utan jag vill ha svalt... Trots att vi sover i källaren är vårt lilla trähus glödhett. Å inte kan man öppna fönster och dörrar hur som helst, för då går det som i förrgår! Titan, som är en stor och stark katt knuffade upp gallergrinden och smet ut i trädgården - tätt följd av Dissy. Mitt hjärta satt i halsgropen innan jag insåg att alla småtroll satt tryggt i rastgården. Inte helt enkelt att hitta småmissar ute kl. 24 på natten här ute. Nåväl, de lär ju ha kommit galopperande om jag hade knackat lite med naglarna i en tallrik = RC Kitten blötmat... När man gör det så formligen dundrar hela huset av små klampande kattassar. Dissy lät sig i alla fall infångas hyfsat snällt och Titan satt runt hörnet på muren utanför källaringången och jamade ömkligt: -Å nu då? Peter behövde bara öppna dörren, så gick han snällt in. "Världen" kändes nog lite stor...

När jag kommer hem ifrån jobbet och tills vi går och lägger oss öppnar vi upp kattluckan så att trollen kan gå ut i rastgården. Det är knappt så att de vill komma in igen och det tog ungefär fem minuter att lära sig kattluckan. Veckans bilder är därför grönbetesbilder, massa bilder!!!

//Elise


Isetta & Veyron på bänken


Aygo


Veyron


Isetta


Isetta & Mammakatt (visst smälter man...)


Isetta


Veyron


Aygo (lägg särskilt märke till den fullständigt demolerade blomman i bakgrunden...)


Aygo


Isetta


Veyron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0