Rapport från skatboet: #6

Plötsligt är sommaren här och trädgården (ja, alltså det som befinner sig på utsidan vårt hus och som bevisligen tillhör oss) pockar på uppmärksamhet. Idag har vi därför slitit rejält, vilket dock tyvärr knappt syns. Fast kattgården har fått två fina blomkrukor med bl.a. en god ampellilja att tugga på.

Dissy har nu resolut flyttat alla missar till andra änden av rummet. Jag fick på nåder lägga dit en fårskinnsfäll, men småmissarna verkar i alla fall gilla den. Aygo är mest kavat och har redan kravlat sig utanför fällen - och tillbaka igen. När jag kommer in och pratar med dem så sätter de sig upp och tittar på mig med stora ögon, och så försöker de att gå, fast det brukar sluta med att de välter. Ibland är det fullt bus och det ser för kul ut när de små, små katterna slåss i ultra rapid.

Jag försökte ta individfoton idag, men de blev inte bra. Nästa gång måste någon annan hålla och jag fotografera, för när jag försöker göra både och skriker missarna så högt att Dissy kommer sättandes och skäller på mig. Så bilden föreställer Dissy och Isetta som gosar.

//Elise




Kommentarer
Postat av: lena

Himla go bild :)

Tänk att så små kissar kan skrika så högt...fantastiskt?

2010-05-26 @ 21:01:41
URL: http://dreambox.lorensson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0