Rapport från skatboet: #13

På en vecka hinner det hända massor! Småskatorna har nu definitivt lämnat skatboet, och det enda hindret som fortfarande inte är övervunnet är numera Trappan.

För några dagar sedan började Dissy se riktigt hängig ut, så jag hade henne under noggrann uppsikt och dagen därpå var det en liten miserabel missa som mötte mig när jag kom hem (på min födelsedag). Jag kastade mig på telefonen och bokade en tid hos kattdoktorn kl. 07.00 dagen därpå och packade in missan och alla småttingar för säkerhets skull. 

Väl framme blev det en hel del klämmande och blodprovstagning, i vilket missan inte direkt fann sig stillatigande. Vi var helt klart ställets mest populära patienter, eftersom hela personalen verkade göra sig ärenden in hos oss för att titta på skatungarna som galopperade kors och tvärs och ställde till med ofog. Det var jättespännande hos veterinären! Missan visade sig ha en lindrig infektion, så det blev till att hämta en kur penicillin. Det var väldigt vad penicillinpastan luktar illa, men nu har jag en pigg missa hemma igen! Å alla småskator var så friska och krya så och blev vederbörligen beundrade - inte minst för sina goa tassar och runda mysmagar.

I övrigt har småskatorna stiftat bekantskap med vattensprutan, varit på grönbete i rastgården. Personligheterna syns ännu tydligare nu och Aygo är busan, Isetta är mysan och Veyron är mittemellan. Idag var de helt slut när de hade varit ute i rastgården var de så trötta att Veyron störtade redan på klösens underrede och flickorna klättrade upp i hängmattan.

Å så måste jag till sist tillägga att samlingsbilden i förra inlägget visar småskatorna från vänster till höger och inget annat...

//Elise


Veyron funderar på att klättra

Veyron i rastgården - bäst att hålla sig på mattan

Isetta i vedkorgen

Isetta har somnat gott på fin-filten

Isetta i rastgården

Aygo sitter för ovanlighetens skull stilla...

Aygo i Stora Skogen

Aygo på djungeläventyr

Fast egentligen är det Titanens rastgård...bara hans...så det så...å hör sen...

3 nanosekunder innan Isetta och Aygo totalkraschade (från vänster)

Stor & Liten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0